کد خبر: 1224323
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «جوان»:

جوان آنلاین: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید: خواستار تغییر حریم بهداشتی با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های جدید هستیم. فناوری روز دنیا طی چند سال گذشته چند نسل تغییر کرده ولی حرایم بهداشتی چندین دهه است تغییری نکرده و به مانعی برای سرمایه‌گذاری مردم تبدیل شده و مشارکت مردم در جهش تولید کشاورزی و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را کاهش داده است، از همین رو باید حرایم بهداشتی اصلاح شود. 
 
بخش کشاورزی بخش مهمی از اقتصاد کشور است و زمینه اشتغال و درآمد میلیون‌ها نفر را فراهم می‌کند. اما موانع متعددی مانع رشد و توسعه صنعت کشاورزی است که یکی از آن‌ها محدودیت‌های حوزه حرایم بهداشتی سازمان دامپزشکی برای ورود توان و سرمایه مردم به این بخش است. این حرایم بهداشتی به مانعی برای افرادی تبدیل شده است که می‌خواهند کسب‌و‌کار خود را در صنعت دام راه‌اندازی کنند و توسعه دهند و فرصت‌های رشد و سرمایه‌گذاری آن‌ها را محدود می‌کند. برای دستیابی به هدف افزایش مشارکت مردم در راستای جهش تولید و تشویق کارآفرینی در بخش کشاورزی به همراه رشد اقتصادی با محوریت خود مردم، بازنگری و اصلاح این محدودیت‌های بهداشتی ضروری است. 
جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» در مورد لزوم اصلاح بحث حریم بهداشتی، گفت: بحث حریم بهداشتی برای ایجاد مرغداری، دامداری‌ها و پرورش آبزیان با توجه به تکنولوژی‌های جدید همانند فیلتر و تسویه‌خانه باید تغییر کند و فاصله‌ها کمتر شود. 
وی افزود دولت باید این ضوابط و آیین‌نامه را در بحث صدور مجوز‌های کسب‌وکار اصلاح کند و در این مسیر حریم‌ها را تغییر دهد چراکه اگر دولت این اصلاحات را انجام ندهد با بخش خصوصی دچار مشکل می‌شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اجازه سرمایه‌گذاری به مردم در راستای جهش تولید و تحقق شعار سال تصریح کرد: در واقع حریم باید به گونه‌ای تغییر کند که ضمن رعایت مسائل محیط‌زیستی در بحث ایجاد واحد‌های جدید خیلی سختگیری نشود و اجازه سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار خرد مردمی در تولید داده شود. 
کوچکی‌نژاد با بیان اینکه جهت ورود مردم و سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش تولید، باید موانع این ورود را هر چه سریع‌تر برداریم، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مردم را در تولید مشارکت دهیم و شاهد جهش تولید باشیم، باید این ضوابط و قوانین سفت و سخت را راحت‌تر کنیم تا مردم برای سرمایه‌گذاری دچار مشکل نشوند. 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت جهش تولید در بخش کشاورزی کشور، خواستار اصلاح سریع حرایم بهداشتی با ورود هیئت مقررات‌زدایی به این موضوع شد و گفت: خواستار تغییر حریم بهداشتی با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های جدید هستیم. تکنولوژی روز دنیا طی ۱۰ سال گذشته چند نسل تغییر کرده است ولی حرایم بهداشتی چندین دهه است تغییری نکرده و به مانعی برای سرمایه‌گذاری مردم تبدیل شده و مشارکت مردم در جهش تولید کشاورزی و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را کاهش داده است، از همین رو باید حرایم بهداشتی اصلاح شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار